Hjälp mig hjälpa andra

Nu är det vinter och kylan är här. Visst är det kallt?
De hemlösa tycker nog också att det är ganska kallt.
Det här året vill jag hjälpa folk i Uppsala. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något! Jag brukar skänka pengar till läkare utan gränser och hjälpa människor långt utanför våra gränser. Men ni! Även här nära oss finns det folk som behöver hjälp!

Vi kan få dem att le! Vi kan få dem att känna värme! Vi kan ge dem hoppet tillbaka och tron på att det finns bra människor, tron på att vi inte har gett upp hoppet om dem! Vi kan sprida julglädje!

Jag vet att inte alla har råd att skänka pengar eller köpa något gott. Men jag vet att alla har något i sin garderob/källare som de kan skiljas ifrån! Om det så "bara" är ett par vantar och en mössa så är det ändå något! Lathet är ingen ursäkt och tänk på de som skulle bli överlyckliga om de kunde få halsduken som du inte längre använder, eller något klädesplagg.
 
I veckan ska jag rota lite i min garderob och källare och se vad jag kan skänka till de som behöver det mer.  En vinterjacka, lite halsdukar, kläder i bra skick och leksaker ska jag bidra med. Bland de hemlösa finns säkert även barn som skulle bli glada av att få en julklapp.

I början på nästa vecka ska jag lämna det jag lyckats samla in..
Jag tror nog att kaffe & socker också tas emot tacksamt.
Saft & kakor likaså. (köpt, oöppnade förpackningar).
Om du inte vill skiljas från din garderob så kan du köpa något gott.

På fredag förmiddag kan jag tänka mig att ta en runda med bilen och hämta lite saker om ni inte har möjlighet att lämna det hos mig i Årsta eller på mitt jobb på stan.

Idun, Sagahemmet & Grottan är de ställen jag främst tänkt skänka något till.
Om ni känner att ni också vill göra en god gärning så kommentera på det här inlägget!


Kommentarer
Postat av: Maria Gillgren

Jag tar med mig en påse med kläder till jobbet. Så kan du ju ta me dn oxå. Jag hade lite jag inte använder. Och då kan ju nån annan få det iställret. Kram!

2011-12-13 @ 18:57:18
Postat av: Maria Gillgren

Det blev 2 påsar! :-D

2011-12-13 @ 19:30:06
Postat av: Vedrana

Åh Maria!! Jag blir så glad när folk verkligen gör något!! jag skrev även ut på facebook att jag ska skänka kläder och idag hörde en kvinna av sig & jag hämtade kläderna. Har en vän som ska komma hit med grejer på torsdag och en från Bj som ska ta med grejer till stan på fredag. Jag har lite halsdukar, några tjocktröjor & en vinterjacka just nu. Men ska rensa ut lite mer kläder på torsdag när jag är ledig. Ska bli så kul att göra det här!!!

2011-12-13 @ 20:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0