vilken härlig dag

Oj oj oj. Jag vaknade "tidigt". Åt frukost med älskling, satt lite vid datorn, plattade håret och åkte sedan iväg. Är ledig idag och jag har gjort allt för att inte vara hemma och städa. Jag åkte till GränbyCentrum och där blev det inte som planerat. Får göra det imorgon istället. Jag tog en runda men åkte snabbt därifrån eftersom jag inte ville slösa pengar. Tog faktist otroliga omvägar bara för att fördriva tiden. Runt runt och jag hamnade på Statoil i svartbäcken och tvättade bilrutorna lite snabbt, vet inte hur den har blivit så smutsig på så kort tid.

Sedan gjorde jag en god gärning och mötte lite underbara personer som verkligen smittade mig med sina leenden. Där började glädjen. Pratade även med en kompis på facebook-chatten och blev något så otroligt glad för att jag har så underbara bekanta! Tack! Han gjorde något stort för min skull.  Väl inne på facebook så pratade jag med en annan person som precis gjort en sak för mig och jag frågade varför. Svar: "Jag gör det för att du alltid är på bra humör, ler hela tiden och är supertrevlig. Det lönar sig alltid till slut, förtsätt så!" Och jag blir bara ännu gladare när jag får det så tydligt bekräftat. Jag är en sån person som ger mer än jag tar och idag har jag bara fått så himla mycket! Tack!

Jag var under dagen även på Röda Korset för att se om jag kunde hitta ett härligt fynd och det gjorde jag sannerligen. Jag gick direkt till deras päls-ställ och mina ögon fastnade genast på en jacka. Jag skulle aldrig använda riktig päls eller tycka att mina vänner ska köpa någon. Men den här jackan va inte äkta och priset gjorde inget annat än att bekräfta det. Jag håller i den och en dam kommer fram till mig med sin gulliga leopardväska och får syn på en matchande päls och utbrister "Nämen va fin, herregud vad den är vacker". Jag kollar på henne och ler, jag säger: om den kostar lika mycket som den här så borde du unna dig den. Prova den! den härliga kvinnan tar på sig sin och jag tar på mig min och vi tittar i spegeln, båda lika glada. Hennes väninnor kommer fram och talar om hur snygg den är på mig och att jag måste köpa den. Bra säljare dessa damer ;) Jag påpekar hur bra hennes jacka matchar hennes väska och småpratar lite. Det va hur trevligt som helst. Sedan gick jag till kassan och bakom mig ställde sig ytterligare en trevlig människa och jag är inte den blyga typen som inte pratar.

GLÄDJE! Vid 5 tillfällen har jag varit otroligt glad och jag tackar dessa människor.

Jag åkte även till Lager 157 och unnade mig
ett par skor (sommarklackar iofs.) 
och en tisha
+ underlinnen till killen.

Dagen avslutade jag med att åka till stugan med pappa och fixa en sak.


 

 


Jag vet inte om jag någonsin kommer använda jackan men den kändes så lyxig bara och jag kände för att unna mig den. Någon gång ska jag klä mig lyxigt och då ska jag ha den på mig och bara vara!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0