Förnya sovrummet

Det där med bilder är jag dålig på, det får ni leva med, jag är bra på så mycket annat. :)

Idag har jag gjort lite allt möjligt; fikat med syster & hennes man, köpt mobil, varit på Ikea & köpt sängöverkast, galjar & lite garderobsförvaring, suttit barnvakt till systers dotter i en timme & nu är jag hemma.

Anledningen till att jag gick till Ikea var att jag i helgen insåg hur trist min lägenhet är, den är modern & fin, that's it. Så vill jag inte ha det. Eller jo, men lite mer. Jag vill att den ska vara mysig, hemtrevlig, lite mer tyg, lite mer färg, lite bilder & foton, tavlor på väggarna, personliga detaljer.
Jag tänkte börja med sovrummet. Jag har två gardinstänger, tanken va att ha 2 olika gardiner, en mörkare & en ljusare, idag kom jag på att jag skulle vilja ha någon lila nyans. Först ville jag ha svart & vitt (som hela lägenheten) men så ändrade jag till brunt, brunt är mysigt. Tråkigt. Så idag kom jag fram till lila. Jag köpte däremot ett sängöverkast i mörkbrunt, vändbart & då ljusbrunt. På det vill jag ha lite lila, jag tänker indiskt, orientaliskt. Funderar på att måla om taket svart.



Idéer är varmt välkomna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0