blommor & bin (kycklingar)



Jag köpte mer jord igår på min rast men jag glömde påsen på jobbet så jag kunde inte göra klart mina blomlådo igår... De är bara till hälften fyllda med jord, stackars blommor. Ni som inte läst mitt tidigare inlägg kan nu få veta att det är penséer. Jag har planterat så att det är varannan vit, varannan röd.
På bordet står det 3 små metallkrukor på ett ovalt fat, där har jag planterat om påskliljor från en större kruka, de stackarna har inte heller tillräckligt med jord.
Vad gäller påskliljorna så är jag inte så rädd, jag vet att de klarar sig läänge utan jord. Om de får ligga i källaren utan något, bara löken, så kommer de ändå överleva. Penséerna är också starka, visst kan de vissna vid kyla men de reser sig snabbt sedan ändå.

Jag sitter just nu i köket och tittar på mina fina tulpaner..



På bilden får ni se en del av mitt påskpynt också, HAHAHAHA, en liten kycklingsamling.
2 avocados står där för att mogna till maten ikväll (lax med klyftpotatis, lite rotfrukter och någon kall sås)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0