Jobbade precis i köket

Det är kul att laga mat när man har utrymme...
Då jag i 2 år bott i en liten etta med kokvrå (2 plattor & det senaste halvåret ingen ugn ens) så är det här jättestort. Inte nog med att jag har allt jag behöver så har jag även ett snyggt kök, det är viktigt. Här använder jag 3 plattor + ugnen!!



En potatisstöt är ett grymt redskap för den som tycker om potatismos!!! Det finns en till, den ser ut som en stor vitlökspress, den är niiice. Frågan är nu: Varför köpte jag den här som jag har istället för pressen? Ajja, struntsamma, den funkar hur bra som helst!!



Champinjoner, lök, morot, sparris & lax in i ugnen.
Potatismos
Stuvad spenat

mums mums mums

Jag serverade i min fina tallrik men mer än så orkade jag inte fixa.

Här hittar ni massa bra köksredskap! Viktigt är att inte köpa det billigaste i plast utan lägga ner lite mer pengar & förenkla jobbet i köket & dessutom spara pengar. Ja, man sparar pengar när man köper dyrare. Om man tar det billigaste så kommer man snart vara tvungen att köpa nya igen, & igen, & igen...


Nu har jag matlåda till imorgon också. HEJ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0