egen sushi!

men MUMS va gott!!
Jag älskar ju sushi, äter det en gång i veckan (försöker göra det iaf.)!
Ikväll blev det home made. Första men inte sista gången.

Det var superlätt & gick jättesnabbt. Det enda som tog tid var att koka riset & låta det svalna.
Eftersom det va oplanerat så hade jag bara gurka, morot, avocado & crabfish i rullarna & så självklart lax också. Nästa gång ska jag nog köpa tonfisk bland annat & annat att fylla rullarna med.



30 bitar blev det



30 bitar är ungefär 20 bitar för mycket för mig, hehe. Tur att vi va 2 som delade men det blev ändå bitar över. Jag ska äta dessa till lunch!! Ingefäran va jag lite skrajj för eftersom den va lite rosa men den smakade som ingefära ska smaka!!

Nu sova!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Nu hitta jag hit :D Duktig du är så gjorde sushiiiii. ... =) Det blir mkt godare när man gör själv!!

2011-05-05 @ 11:40:42
URL: http://badonkadonk.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0