Bröstcancer

I tisdags va jag inne på hemtex. Jag såg fina vita örngott med fina citat på. Jag såg att pengarna gick till rosa bandet. Jag bestämde mig för att köpa några stycken, lit presenter också... Jag letade efter några örngott med citaten som jag gillade mest. Men..... Jag ångrade mig. 10% gick till Rosa Bandet. 10%!?

SKÄMS!

Jag blev arg. Det kostar bara någon krona att tillverka dessa örngott så jag tror inte att Hemtex skulle gå i back om de gav 50%! Jo, jag vet att det kostar att få hit örngotten men tanken är inte att man ska TJÄNA på kampanjer som denna, man ska ta tillräckligt så att man inte går i minus och resten ska gå till fonden.

Det fanns även fina dukar för 249kr och påslakanset för 399kr. Jättefint va allt men jag blev så arg för att det enbart va 10% att jag lämnade örngotten och gick ut ur butiken!

Nu får ni tycka precis vad ni vill, 10% är bättre än inget alls, tänk om alla vuxna i sverige köpte bara ett örngott, då skulle det bli många miljoner ändå, absolut, jag håller med, men det har va så fult av Hemtex (eller vem som nu bestämmer) att jag inte ville vara med. Då ger jag hellre hela 50 kr till Rosa bandet direkt (vilket jag gör).

Igår va jag så glad för att vi på Glitter i ST Per bidrog med 50 fina produkter till goodiebags som skulle delas ut på "Zumba Pink Party Marathon". Det är Bröstcancerföreningen i Uppsalas unga-kvinnor grupp som anordnar det här till förmån för Bröstcancerföreningen och Cancerfonden. På lördag 9/10 mellan 12.00 - 14.00 i Fyrishov (Uppsala).

Och alla. Kom ihåg att det inte bara är den som får bröstcancer som blir drabbad, det är även folk runtom, familj, vänner, bekanta, fler än man tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0