Tack Stationen!

Tack för igår Stationen!
Tack för fantastisk service och underbart god mat!



Det började med ett glas hemma medan vi fixade oss.

Jag valde att ha på mig lite finare smycken, äkta. Både halsbandet och örhängena har jag fått från älsklingen. Örhängena fick jag på första första dejten med motiveringen "precis varje gång jag har sett dig så har du haft på dig örhängen som syns, som man lägger märke till eller nagellack i alla möjliga färger. Så jag tänkte att du skulle gilla de här...." Kul att han la märke till det =) Men nu är jag trött så jag har aldrig nagellack längre (nästan). Halsbandet fick jag när jag fyllde 20 år. Bilden är dålig så halsbandet syns inte så bra, det är en liten pärla som smycke.



Vi kom lite tidigare än kl 20.00 till stationen så vi satte oss i baren tills vi fick vårt bord klockan 8.
Till förrätt tog jag "kantarellmacka" och älsklingen tog pilgrimsmusslor. Vi tog även ostron, någon gång måste vara den första.
Varmrätten va fantastisk; Halstrad laxrygg för min del, aldrig smakat godare laxrätt tror jag (i Sverige). Killen min tog Tournedos Rossini, oxfilé & anklever. trots att min lax med tillbehör va fantastisk så ångrar jag mig lite att jag inte tog samma som han, köttet smälte i munnen!
Efterrätt var det bara jag som tog, chokladtårta med glass - mums!

Servicen går inte att klaga på, alla va hur trevliga och duktiga som helst, inte ett enda negativt ord har jag angående servitriserna/servitörerna/bartendern.

Däremot så är jag lite besviken för att de inte kunde göra en sak som jag bad om. När jag ringde tidigare under dagen och bokade bord så frågade jag även om de kunde göra något särskilt med efterrätten.  Jag sa att jag ville beställa Tiramisú och frågade om de kunde lägga den på en lite större tallrik och på den skriva (med chokladsås eller vad de än har) två korta meningar. Personen i telefonen kunde inte lova mig något men sa att de skulle försöka lösa det. Tyvärr gick det inte när jag väl på plats frågade. Jag bad inte om något särskilt, som när man beställer tårta från Ofvandahls/Fågelsången, utan att de enkelt skulle skriva på tallriken bara. De kunde tagit plastfolie, vikt & klippt litet hål och skrivit med det..

Fast jag är inte arg. Jag lämnade restaurangen med bara bra minnen ändå!

Kommentarer
Postat av: Nadja

älskar flätan o tack för tipset =)

2011-09-19 @ 16:28:48
URL: http://nayjay.blogg.se/
Postat av: Maria

Vill man så går det.. Du bad ju inte om västa grejen. Men det är lite typiskt resturanger i Sverige tycker jag. Ses på onsdag tror jag det var. :-)

2011-09-19 @ 20:47:36
URL: http://gillisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0