Ditt liv, din skapelse.

Livet blir vad man gör det till.

Ditt liv är som en bit lera som du kan forma precis hur du vill, bara du verkligen viljan. För alla problem finns det lösningar. Jag är ingen konstnär och det blir inte alltid perfekt, men jag slutar inte forma och jag slutar inte kämpa, i slutändan blir det ändå bra. Jag formar tills jag blir nöjd. Nästa gång du känner att livet suger så ställ dig vid en spegel och kom på vad du vill och GÖR DET! Ingen annan kommer göra det åt dig. Människor är så upptagna med sina egna lerklumpar. Folk vill ta delar från din bit för att själva få en större bit men de inser inte att det inte gör dem lyckligare, de tror att de hjälper dig genom att ta klumpar, de får bara mer lera att hålla reda på och ett trögare jobb.

Så kära ni som läser det här. Ta tag i era klumpar, än är de mjuka och formbara. Lek och ha roligt, testa något nytt. Om det blir fel så testa något annat. Det kommer komma en dag i slutet när ni inte kan forma klumpen mer, den är för hård, den är stel. När den dagen är kommer så ska ni vara nöjda men formen ni har givit den.

Beskyll aldrig någon annan för att eran klump är ful.
Låt aldrig någon annan forma eran klump. Tips är välkommna men inte mer.
Se, men inte röra.


Vänner. Med det här lämnar jag er för kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0