I'm sexy and I know it

Jag vet inte vad som hände, men någonstans på vägen gick det snett. Jag vet inte vad som gick snett heller men något hände för nu ser det inte bra ut längre. Jag har ett väldigt bra liv. För en månad sedan sa jag till min kille att jag så gärna vill ha ett nytt jobb. Och jag berättade vad jag ville ha. Butik, 75 %, gärna Gränby Centrum. Jag lovar, jag sa det till honom. Och vet ni vad. Jag har inte ens fattat det förrän nu. JAG HAR JU FÖR F*N FÅTT DET! Men här sitter jag och tycker att det är jättejobbigt, jag vet inte vad jag vill till 100% men jag kan inte tacka nej för det är precis vad jag önskade mig.

Det kommer bli bra, det vet jag. Jag ska visa att jag är precis vad de vill ha!

Men här sitter jag. Nyårsafton. Ikväll ska jag jobba. Men, vad gör jag nu? Jag sitter hemma, har städat & dammsugit. Nu sitter jag här och bloggar. På nyårsafton? Jag börjar 22.00 på BJ men innan ska jag till mina föräldrar. Jag har inte orkat planera något annat än att jobba ikväll.



Jag hade löften innan nyår och jag har varit väldigt duktig måste jag erkänna. Det har varit väldigt jobbigt och senast idag ville jag bryta första löftet. Kanske förstår ni inte men det är nog jobbigare än ni tror. Jag har inte rökt sedan slutet av september och jag har inga planer på att börja igen. Inte ens när jag festar.
Mitt andra löfte var att gå ut och gå minst en gång i veckan och det gick bra i början, joggade tom några gånger och någon gång även 2 gånger i veckan. Sedan kom december och jag orkade inte mer.
Det tredje och sista löftet påbörjade jag. Jag tog med mig alla plankor till Beijer och betalade dem för att såga efter mina mått. Jag hämtade dem dagen efter och det visade sig att det fortfarande inte passade. Jag är inte dens som ger upp. Jag åkte genast till Bauhaus och förklarade vad jag behövde, jag åkte hem med en hyrd vinkelsåg. Kom hem och såg att det inte såg bra ut, något va fel. Jag googlade och såg att det fattades något på sågen. Likaså såg jag att jag inte skulle kunna göra det hemma, behövde lite mer redskap. Jag åkte tillbaka till Bauhaus och frågade om det verkligen va något fel på sågen eller om det är jag som inte kan använda den. Kundtjänstmedarbetaren bekräftade att det va fel på sågen och jag lämnade tillbaka den. Väl hemma var jag trött och ställde tillbaka alla plankor i ett hörn. Däremot tog jag tag i ett annat projekt i köket och fixade snurran i hörnsköpet. Det tredje löftet ska jag ta med mig in i 2012 och göra färdigt!

ALLTSÅ
Löften 2012:
- Bygga färdigt köket, alla socklar, lister, kakel, spotlights och taklampa.
- Promenera/jogga minst 1 gång i veckan
- Bestämma mig för vad jag vill i livet!


GOT NYTT ÅR!
TA HAND OM ER IKVÄL!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du har fått nytt jobb!! Wihoo! Och jag hoppas jag får mera timmar då. Håll tummarna!! Gott Nytt och megar kraaaam!

2011-12-31 @ 16:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0