Toyota Corolla it is

"...Toyota berättar själva gärna om att de lagt ner mycket arbete på att ge dörrarna ett "dyrt" ljud när man stänger dem. Dörren låter dyr

DÖRREN LÅTER DYR
Man kan ju fnissa lite åt tanken på hur det sett ut när folk stått och provstängt olika bildörrar för att definiera dyrare ljud, men resultatet är faktiskt en dörr som låter lite dyrare än vad bilen kostar. Och det finns väl en viss bilägarglädje i det."

Ja, man kan faktist fnissa lite åt den tanken.
Idag har jag åkt 3 olika bilar på Upplands Bilforum. Det stog mellan en liten Clio & en Corolla. Clion lite billigare än Toyotan men mycket mycket sämre. Så Corollan blev ett självklart val. Anledningen till att jag gick dit idag va en bil (Ford) som jag hade sett på deras hemsida, den va inte alls lika snygg i verkligheten och visst hade den starkare motor än jag trott men drog också därför lite mer bensin... Så när jag bestämde mig för Corollan tyckte han ändå att jag skulle prova Forden, för att veta vad jag tackade nej till, för tat bevisa att Corollan va bra. MEN! När jag satte mig i den och körde en runda blev jag såå överraskad, jag ringde & sa att jag tar en lite längre runda för att känna efter på riktigt... Väl tillbaka i bilhallen sa jag att jag inte vet vad jag ska välja. Corollan är 10000 gånger bättre & snyggare men Forden kändes så bekväm att köra. Oj oj oj. Jag stog där & vägde för- & nackdelar. Försäljaren skrev ut lite papper på båda bilarna & jag gick hem utan bil men med bra information. Han skulle hålla båda till mig imorgon men imorgon kväll lägger han upp Corollan också på internet.
Svåårt val.
Efter att jag fått sitta hemma ensam och fundera på vad jag behöver, ekonomin, framtiden och allt annat så kom jag fram till att lite dyrare är mycket bättre och TOYOTA COROLLA blev plötsligt så självklart. Pappa är i Kroatien så jag kunde inte ha honom med mig men jag ringde & berättade & han tyckte jag va smart (som vanligt). :D

Imorgon bitti ska jag dit för att betala & skriva på. Sedan ska jag jobba till 17.00. Därefter ska jag HÄMTA MIN BIL!

Bilen är från 2002 men exakt samma modell som från 2007 - det känns ju nice!
Det trista är att den har 110 hästkrafter bara jämfört med Forden som hade 130 hk. Låter kanske inte mycket men det kändes.

Fast äääsch. Jag är ingen bilexpert. Bilen ser bra ut & det jag förstår låter bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0