Om sanningen ska fram

... vill du ligga med mig då?

  

  

Om jag lyssnar mer än pratar
Inte talar om mig själv
Om jag säger du är vacker
Men att det spelar ingen roll
För skönhet finns inom oss
Om jag ljuger om sånt där
Om jag säger det går bra nu
Men inte talar om mitt jobb
Om jag ger dig mina tårar
Men är stark när du är svag
Spelar sweet home alabama
På en lägereldsgitarr
Om jag är säker på mig själv
Men aldrig är för självgod
Om jag är en alfaman i sängen
Men aldrig bråkar

Vill du ligga med mig då
Om sanningen ska fram
Vill du ligga med mig då
Vill du ligga med mig
Vill du ligga med mig då
Om sanningen ska fram

Om jag inte är så svartsjuk
Inte håller dig så hårt
Om jag inte är så macho
Men försvarar dig ändå
Om jag ljuger om min barndom
Säger att den varit svår
Väcker modern i ditt hjärta
Leker mamma pappa

Vill du ligga med mig då
Om sanningen ska fram
Vill du ligga med mig då
Vill du ligga med mig
Vill du ligga med mig då

Om jag alltid håller med dig
Fast jag tycker du har fel
Om jag låtsas att jag bryr mig
När du köper nya skor
Om jag skrattar på rätt ställe
Fast du inte är så kul
Om du tror att jag är farlig
Kanske tänder du på det

Vill du ligga med mig då
Om sanningen ska fram


Om vi på något sätt struntar i "vill du ligga med mig då" så är låten helt fantastisk!! Det är så det är... förstår ni? KOmigen nu, det måste ni göra...  Vilken falsk värld vi lever i..
Jag är trött på att le. Jag vet att jag jobbar inom serviceyrket där det är sjukt viktigt med bra kundbemötande eftersom jag inte jobbar över telefon utan face to face. Men ikväll tog jag ledigt för att gå på konsert med pappa. Jag kände en inre press att gå ut eftersom jag måste passa på när jag är ledig. Hur som helst så träffar man massvis med människor, många man egentligen inte känner, men jag log, jag log & jag hälsade, ibland stannade jag till och sa några ord. Jag måste. Jag vill inte bli "kolla henne, vem tror hon att hon är". När jag står bakom baren är jag riktigt jäkla snäll, bestämd & kanske hård, men snäll. När jag är ute på min arbetsplats fortsätter jag vara snäll. men jag ivll bara vara ute, vara anonym, dansa, dricka, skratta, sjunga, hoppa... Jag vill kunna göra allt utan at hela tiden stanna till & le. Jag får ont i kinderna. Lägg av.


ÄÄäääsch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0