Tree, träd, drvo, árbol, Baum... träd träd träd

Att jag tycker om träd är kanske inget som alla runtom mig vet men om man är uppmärksam så har man nog snappat upp det. Jag har länge velat ha en tatuering på ett träd, livets träd i keltisk stil hade inte varit helt fel, ett stort träd, maffigt, inte kalt.
Ett träd står för så mycket, det betyder så mycket.
Du har rötter och dessa har på ett eller annat sätt bildat dig - stammen.
Grenar - grenar i ditt liv, vägar du har valt, saker du har gjort, ditt liv du har skapat.....
Det är mer än bara så.
Just i keltisk stil blir det häftigt, allt det du gör skapar dig, dina upplevelser formar dig, alla grenar är du.
Du skapar grenarna - grenarna bildar dig.



I början ville jag inte ha i keltisk stil, men det är det jag tänker på nu.

Ett bonsaiträd är något jag utan tvekan kommer införskaffa mig när jag flyttar och jag ska se till att det inte dör! Gärna ett träd med flera "nivåer" (se bild nedan), det står också för något. Allt ska ha ett syfte tycker jag, allt ska ha en mening, inget ska vara "bara för att"...





Nästa bild som kommer visar en snygg lampa från Mio, Aspen bordslampa, cirka 2500 kr kostar den.
I like!




I min nuvarande lägenhet planerade jag ett tag på att köpa en gardinlängd från Ikea och ha den på väggen (inte som gardin). Tyvärr så är jag inte så händig & att hänga gardinlängder på väggen är inte det lättaste enligt min mening så det blev inte av. Ikeas hemsida kommer jag inte in på så jag googlade fram en annan bild på längderna; here you have it:



Jag har fortfarande inte släppt den tanken riktigt, jag kommer nog ha någon sorts tavla eller något annat med björkar på, jag ska klura på den tanken. Hittade en bild nu när jag försökte hitta längden & en sak är säker, det här skulle jag GÄÄÄRNA ha i min stora nya hall:


Jag är så kär i idén... Jag ska nog se vad jag kan göra...

Balkar skulle inte heller vara fel men jag bor inte så stort att det kan se OK ut med balkalr någonstans

Love, V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0