Lilla jag i stora världen

                          

När jag jobbade i lördags så satt vi några stycken och åt tillsammans innan passet började. Vi pratade om lite allt möjligt. Sedan frågade en kille mig hur gammal jag är. 21 sa jag, 22 i december. Han trodde mig inte och jag sa att han kunde gå till datorn och kolla mitt personnummer, det går att se när vi stämplar in. Han blev så himla förvånad, trodde att jag va minst 25, det verkade så. Jag blev glad. Då sa en annan tjej att hon håller med honom, jag skulle lika gärna kunna vara 25 eller äldre...

Jag blev glad. Vi satt kvar lite till, åt lite, pratade, skrattade.

Baren skulle göras i ordning, förberedelserna för kvällen skulle börja så jag tog tag i mitt jobb. Men jag slutade inte tänka på det vi pratade om. Det var en komplimang när jag fick höra ett en tjej hade berättat om mig för sina vänner, hon hade pratade bra om mig, att jag va så duktig & "cool", att jag hunnit med mycket och att hon önskar att hon hade det jag har.

Hur glad blir man inte när någon säger så bra om en? Det va en av de största komplimanger jag någonsin fått.

Än är jag inte färdig. Det finns mycket jag vill göra. Själv så tycker jag att vi har andra människor på jobbet som är "coolare", de pluggar, är snart färdiga, har rest jättemycket, tröttar inte ut sig genom att jobba för mycket, festar, njuter...

Jag festar inte så mycket, nästan aldrig, jag orkar inte, jag är på BJ varje helg och jag orkar inte gå ut och möta folket där, gästerna. Jag måste jobba för att klara av alla val jag har gjort, betala lägenheten och allt som ingår där, bilen, och livet utöver. Jag pluggar inte eftersom jag har blivit beroende utav mina inkomster, pengarna jag får när jag jobbar, något jag inte kan få om jag slutar jobba och börjar plugga. Jag vill resa mer än jag gör...

Men jag klagar inte, jag har själv gjort de här valen och har ingen att skylla på. Jag trivs, jag mår bra. Men ibland önskar jag att jag kanske inte hade köpt den här lägenheten utan stannat i min förra lägenhet som va mycket billigare. Då skulle jag kunna ta ledigt oftare från BJ t.ex. och umgås med vänner och min kille istället.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0