renovering i bilder & ord

Jag gör inte så mycket i min lägenhet men jag gör så mycket jag kan! För att spackla & måla alla väggar hemma anställde jag en firma som även målade runt alla fönster & lister osv. Däremot så var det jag som rev golvet i köket & hallen...




Jag har fler fula bilder på min mobil som jag inte har laddat upp på datorn än bara...
Här kommer några lite nyare bilder:

Min pappa, systers man & bror lägger det nya golvet i hela lägenheten, hur snyggt som helst är det, lite gammalt ser det ut att vara & bäst är att det är mörkt (jag är så stolt över mitt val av golv)


Toaletten är så långt ifrån färdig som den ska vara. Det är ett projekt som får vänta, just nu vill jag bara flytta in & toaletten får jag renovera om ett halvår eller år, tills allt lugnar ner sig & jag får vila ut... Det enda jag har gjort är att jag har förvandlat den blåa kakelranden till en svart rand - tacka Lagerhous för kakelklistermärken! Jepp - jag har klistrat på ett speciellt "kakelklistermärke" Det kallar jag fuskrenovering!! Men det blev snyggare än innan iaf.



Jag har haft fullt upp med allt möjligt, inte minst mitt jobb, därför har jag inte kunnar vara så mycket i lägenheten som jag önskat. På lördag kommer målaren hit för att rätta till sina fel. Jag har hittat en hel del fel & om jag betalar en firma för att göra något så ska det göras bra, annars kunde jag lika gärna gjort det själv... På tisdag kommer 2 elektriker till mig och fixar allt som måste fixas. Jag måste göra det här & när jag väl gör det ska jag göra det bra & satsa lite... det kommer kosta ** *** kr men så får det vara....



Förhoppningsvis blir golvet i lägenheten färdiglagt ikväll & förhoppningsvis kan jag ikväll också börja bygga ihop köket...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0