dagens problem

Det där med att lösa problem brukar jag vara bra på, jag hakar inte upp mig på dem.. Men nu har jag ett problem som inte riktigt hör till mitt område, det är någon annan som borde lösa det.

Fast jag är ju som jag är och vill göra allt själv!

Jag har köpt en ny tvättmaskin och den har en stickpropp på,
Den gamla maskinen hade inte det utan va direktkopplad till dosan på väggen.
Ä det nu bättre att klippa av stickproppen och koppla maskinen till dosan eller är det bättre att koppla ett uttag på väggen och på så sätt bara sätta i stickproppen?
Det med uttag & stickpropp känns lite osäkert i ett badrum, men å andra sidan så var det ju med en stickpropp jag fick maskinen..

Jag vill så gärna göra det här utan att ringa en elektricker. Men jag kommer nog ändå ringa & fråga dem det jag precis frågade er.

Om jag förstått det här EL-språket rätt så är nya maskinen 1-fas & gamla va också det.

NÅGON SOM KAN HJÄLPA MIG?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0