orkar inte

Åh herre. Människor är hemska. Jag lovar verkligen att jag försöker vara trevlig, jag försöker skämta och alltid ha ett leende på läpparna. Men det går inte. Jag kan inte. Idiot efter idiot kommer de fram....


Ikväll jobbade jag faktist som diskplock. Killen som egentligen skulle jobba va inte alls sugen på det och eftersom han har jobbat i baren förr så bytte jag med honom, jag vill ha lite omväxling. Jag tänkte att om jag plockar disk så går jag i min egen värld, jag behöver inte ha kontakt med folk, behöver inte prata, bara ta mig fram och se till att det ser bra ut

MEEEEEEEN
*BOOOM*
VAKNA VEDRANA!!!!

Jag hade fel, så fel. Folk tog gärna kontakt med mig och det är väl ok.
NEJ!
Putta inte på mig och knäpp inte med fingrarna framför ansiktet på mig. Det är inte så man tar kontakt med folk och om jag artigt men bestämt visa en kille att jag inte vill flörta så ska man acceptera det, annars blir jag arg!
Om jag går med en hög stapel med glas och flaskor och en tröja med stort tryck på ryggen och i fram så är man förbannat dum om man inte förstår att jag är personal. Även om jag inte är personal så KNUFFA MIG INTE! Varken mig eller någon annan för den delen!!! Om jag ber dig gå ner från soffan 2 gånger så kommer jag inte le lika mycket den tredje gången!
Det var ingen bra kväll med andra ord. Jag står hellre bakom baren där ingen kan röra mig (typ).

Jag tycker att det är trist när folk säger att jag är arg & otrevlig, för de ser bara det. Jag erkänner att jag kan bli riktigt sur och vara väldigt otrevlig, men det är jag när folk missbrukar sina chanser.

I onsdags stog jag inne i baren och en kille knackar på min axel. ALLTSÅ har han tagit sig in i baren, tagit flera steg in bakom baren och tar på mig.
ursäkta. men går du in bakom kassan i butiken för att ta en påse bara. Går du in bakom baren i en restaurang för att ta ett till glas.
Nä, jag sa inte det men jag TÄNKTE det. Vad jag sa va: UT UR BAREN, STÄLL DIG PÅ ANDRA SIDAN SOM ALLA ANDRA OCH VÄNTA PÅ DIN TUR!
"men jag vill bara ha servetter" säger han. Det skiter jag i, alla andra vill också Bara ha vatten, de vill bara beställa.... Han går inte ut, han blir arg på mig. "äh stick, ge mig bara servetter" "vad leker du" "fan tror du, ge mig servetterna, jag svettas ser du väl"
Grejen är den. Om han hade sagt "förlåt, det är bara så himla varmt, skulle jag kunna få en servett" och sedan tagit något steg bakåt hade jag gett honom servetter. Men han gick inte ut, han va otrevlig. Då är inte jag snäll.


Jag är trött på folks BARA. De vill bara... MEN ALLA VILL BARA!
Så: Jag är snäll om du är snäll, jag är snäll även när du inte är snäll, jag bara verkar vara dum :)


Samuel & jag i onsdags:



Nu har jag sagt en del utav det jag ville! Nu ska jag sova och glömma BJ!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag gick in på lagret på ica en gång. Jag var bara kissnödig. Men F*n va arga dom blev när jag fråga om toan inne i deras lunch rum. ;-) jag skulle ju bara låna toan.



Ha! Ha! Vissa är verkligen heeeelt puckade!



Nästa gång blir det väll: "Jag skulle bara låna lite sprit ur en flaska" El " jag skulle bara växla i kassan själv"

2011-07-17 @ 11:00:47
URL: http://gillisen.blogg
Postat av: Maria

Du är inte otrevlig och grinig! Du är stark och tar inte skit. Det är skillnad!

2011-07-17 @ 11:01:34
URL: http://gillisen.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0